Op Piramide tour - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Matthijs - WaarBenJij.nu Op Piramide tour - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Matthijs - WaarBenJij.nu

Op Piramide tour

Door: Thijsssie

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

06 Oktober 2011 | Egypte, Caïro

Na een lange tijd hier mijn eerste berichtje.

Om maar vanaf begin af aan te beginnen is het hier wel heel erg wennen met alle verschillen vergeleken met Nederland. Maar na 2,5 weken verder en een keer ziek geweest te zijn begin ik me aardig in te burgeren.

We hadden een goede vlucht gehad en we werden door mensen opgewacht al voor de douane en alles dus dat was wel vreemd en eff visum kopen voor 90 pound (12 euro) en we waren er doorheen. De mensen zijn heel erg vriendelijk en behulpzaam. Wat ons direct op viel is dat alle auto's verschrikkelijk verwaarloosd worden en dat het verkeer een grote chaos is. Maar ach ook wel weer eens leuk om te zien!

Na 1 dag in Cairo gezeten te hebben gingen we naar de boerderij, midden in de woestijn en in de middle of nowhere! Het bevalt me goed met het zonnetje, iedere dag ongeveer 30 a 40 graden maar jammer genoeg gaat dat de aankomende weken wat afnemen. 's Nachts is het daarentegen vaak wel flink wat kouder. Na een halve week een rondleiding gehad te hebben over het bedrijf begonnen we met het project en dat loopt tot nu eigenlijk als een zonnetje, mensen willen graag wat leren en zetten zich in voor het project.

Afgelopen vrijdag op mijn verjaardag (30 sept) zijn we naar Cairo gegaan om van alles te zien en te doen. Vrijdag is de algemene vrije dag in Egypte, zeg maar een soort van zondag, de andere dagen zijn gewoon werkdagen. We zijn eerst met de taxi naar de piramides dit is ongeveer 3 uur rijden maar dan heb je ook wat moois, hier van alles gezien en gedaan. Ook zijn we de piramides in geweest, wel leuke ervaring om een keer te zien van binnen. Daarna ook even bij de Sfinxen geweest, heel erg Hug!! Daarna zijn we de stad Cairo in gegaan en zijn we bij een café iets gaan drinken, en natuurlijk kon op deze dag de waterpijp even uitgeprobeerd worden, wat zeker de moeite waard was. Verder op deze dag zijn we nog naar een 800 jaar oude stad in Cairo geweest met een hele grote moskee, dit was echt indrukwekkend om te zien en overal zijn ze gericht op tourisme. 's Avonds zijn we op een boot over de Nijl River gevaren erg leuk en rustgevend na een lange dag in 40 graden rond gelopen te hebben. en daarna nog maar even afgesloten bij een café met een waterpijpje.

De dagen hierna hadden we zeer productieve dagen voor het project op de boerderij, hierna ben ik een paar dagen ziek geweest. En nu weer fit en lekker bezig zijn. De aankomende dagen zullen we alleen niet heel veel te doen hebben omdat er een vrije dag (herdenken oorlog 1973 met Israel) is voor de Egyptians en de vrijdag er achteraan als vrije dag. Dus maar eff kijken wat we allemaal nog gaan doen!

Maar hier over meer in het volgende reisverslag!!

Salaam Aleikum

• 06 Oktober 2011 - 09:08

Rien:

Mooi verslag jongen! Maak er wat moois van. Suc6 met het project.
    Groeten

• 06 Oktober 2011 - 10:48

Barry:

Veel plezier! En doe geen dingen die ik ook niet zou doen haha

• 10 Oktober 2011 - 12:26

Ard: